Leffe viert Vol Leven met eerste Nederlandse campagne

Met deze allereerste Nederlandse merkcampagne positioneert het Belgische abdijbier zich als ultieme verrijking voor mensen die bewust kiezen voor het ervaren en genieten van kwaliteit en authenticiteit.

Leffe start deze week met haar eerste Nederlandse campagne rondom het gedachtegoed 'Vol Leven'. Hiermee worden bewuste genietmomenten gevierd én verrijkt met Leffe. Vol Leven wordt het komende jaar geladen met TV-commercials, retail- en horeca activaties en een uitgebreide online campagne. FCB Amsterdam is verantwoordelijk voor positionering, concept en productie.

Een ode aan het leven

De nieuwe payoff van Leffe – Vol Leven – staat centraal in de geïntegreerde campagne. De betekenis is tweeledig. Vol Leven slaat op het product, de rijke en volle smaak, levend gist, het brouwproces en op de rijke historie van het vroegere leven in de abdij tot aan het abdijbier wat het vandaag de dag is. Maar Vol Leven slaat ook op mensen die bewust kiezen voor een mooi en vol leven, gevuld met stijlvolle en authentieke producten en smaken die dit verrijken. Daarmee is Leffe er voor iedereen die van het leven geniet.

We willen mensen inspireren om persoonlijke genietmomenten ten volle te benutten, door te kiezen voor kwaliteit. Leffe draagt er op een smaakvolle manier aan bij om optimaal te genieten van jouw moment.

Sjors van Drie, Sr. Brand Manager Leffe

Campagne vol rust

De campagne wordt afgetrapt met drie commercials waarin telkens iemand een moment voor zichzelf koestert en dat verrijkt met Leffe. Mensen met passie voor muziek, film of handwerk. En daarin is rust nemen heel belangrijk.

We hebben ervoor gekozen om een campagne te maken waarin rust, tijd en koesteren centraal staat. Zo valt de campagne direct op door de stilte, de verfijning van de producten en de smaak van Leffe.

Dimitri Hubregtse, Creative Lead FCB Amsterdam

De campagne is vanaf donderdag 6 april te zien op TV en wordt geladen met retail- en horeca activaties en een uitgebreide online campagne.

De commercials

Visuals

Klant: Leffe (AB InBev Nederland)

Verantwoordelijk bij klant: Sjors van Drie, Joost van de Sande, Arnaud Hanset