Mastercard herbeleeft Champions League opkomst met Feyenoord fans

Hoe voelt het om als kind samen met je helden het veld op te lopen tijdens de UEFA Champions League?

Deze week is er weer afgetrapt in de UEFA Champions League. Net als elk seizoen worden de wedstrijden in Nederland voorafgegaan door de Veldhelden van Mastercard, het moment dat kinderen hand in hand het veld betreden met hun helden. Een unieke kans en een onvergetelijke ervaring. Helemaal voor Feyenoord, omdat het 15 jaar geleden is dat de club mocht aantreden in het miljoenenbal. Aanleiding voor Mastercard en FCB Amsterdam om terug te kijken naar de laatste Veldhelden in de Kuip. Met drie portretten van jonge mannen die nu, 15 jaar later, hun unieke ervaring delen.

Het was 2002 toen Mitchell, Jean-Paul en Jerell tijdens de UEFA Champions League wedstrijden van Feyenoord hand in hand het veld op mochten lopen met één van hun favoriete voetballers. En deze ervaring is ze voor altijd bijgebleven. Eén van hen is Feyenoordsupporter in hart en nieren gebleven, de ander is nu sportverslaggever en de derde blijft voetballen en dromen van een kolkende Kuip voor hemzelf. Maar alle drie zijn ze het over één ding eens: ben je als kind supporter van Feyenoord, dan moet je dit meegemaakt hebben.

De films worden online én als item in de nabeschouwing van Veronica ingezet. Met als doel om nieuwe kinderen de kans te bieden om zich aan te melden via www.pricelessspecials.nl/veldhelden voor de Veldhelden, dit seizoen in de Kuip. FCB Amsterdam is verantwoordelijk voor het concept en de productie van de films.

Klant: Mastercard

Verantwoordelijk bij klant: Friedo van Gelder, Phuong Nguyen